Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 29.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Dizájnkritika
Kreatív revü
2008. február 18. hétfő, 16:48
A jó revüben női tánckar és szólisták táncolnak pazar ruhában, jó zenére. Mindenféle attrakció színesíti a műsort, belefér a három méteres gólyalábon szaltót ugró akrobata is. A médiapiacon jó néhány éve már kizárólag csak az attrakció számít. A hírérték gyakorta elválik a tartalomtól, arról nem is beszélve, hogy a külsőtől is. A Kreatívban valami csoda folytán mégis összhangban van a tartalom és a forma. Tükör ez a lap, a reklám és kommunikációs piac tükre: ez egy ilyen szakma, egy ilyen országban.
Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre!
Azt írja a főszerkesztő – Szigeti Péter – a bevezetőjében, hogy a forma időről időre megöregszik, elavul. Ezért aztán meghatározott időnként szükség van a médiatermékek megújulására is. Fel is sorolja helyből a Frankfurtertől Heti Válaszig tartó nagy megújulókat.

Egyet lehet érteni. Főleg egyet, hogy a „Kommunikációs szakma lapja”, a Kreatív főszerkesztője mondja mindezt. Mit nyújt a megújult Kreatív – ára: 3100 Ft – a szakmának? Ez lenne a kérdés.

Minőséget. Itt, már a legelején, le kell szögeznem, hogy tetszik az új design. Akkor is, ha a címlap (XVII. Évf. 2. szám) nem tetszik. Mint minden fogyasztható terméknél, itt is ízlés dolga, kinek mi jön be. Itt be is lehetne fejezni persze, miről (és miért is) beszélünk akkor?
Ami jó, arról is lehet írni, mert sokféleképpen lehet jó valami.

A Kreatív jól tálal. Színesen, arányérzékkel. Étvágyat gerjeszt. Már a tizenötsoros kiemelt iniciálék is a hangsúlyok pontos kitételét jelzik. A kiemelések egyedi megoldásai (a kiemelésen belüli extra kiemelés: színes alapon fehér szövegben feketével szedett részek), a tartalomtól a „kérdések válaszok”-ig, a címmegoldásoktól a sortávolság megválasztásáig minden arra utal, hogy egyrészt pontosan végiggondolt koncepció hivatott segíteni a tájékozódásban, másrészt nem egy túlspilázott, modernkedő, a fiatalok kegyei után ácsingózó lapot tartunk a kezünkben. Teret hagy a benne megjelenő reklámoknak és fotóknak. Bár a „társasági” oldalak kamerába nézős, mosolygós képein jókat lehet derülni, de mégis csak komoly szakmai lapot tartunk a kezünkben.

És itt, most vissza az elejére: a magyar reklámokban kevés az ötlet, ha van, az is hatásvadász – és nincs ez másként a médiában sem. „Hatásvadász, hatásvadász, mégis milyen legyen? Ilyennek kell lennie és kész” – mondja Herpay Kazi a lapban. A Kreatív új dizájnja éppen ilyen. De milyennek kellene lennie, ha nem ilyennek?

Színes, szagos, sokoldalú (82).
Mikó F. László
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek