Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 29.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
NEWS, avagy az eszköz a cél
2005. augusztus 10. szerda, 13:23
Nem képzavar, egyszerűen csak magyarázat: a NEWS-Frankfurt mai számát szeretnénk bemutatni. Nyissunk egy új ablakot, és írjuk be a címsorba: www.news-frankfurt.com. Itt megtaláljuk az aktuális számot, a nyomtatott verzió megelevenedik…
A NEWS kompakt a javából. Nem fiatalos, hanem fiatal lap, az ára 50 Eurocent. Rögtön az elején szögezzük le: nem bulvár. A legkisebb porcikájában sem az. Nem untatnék senkit most azzal, hogy leírom, mitől bulvár egy lap, ez ismeret kérdése, utána lehet nézni, olvasni, Radicstól Garcia-ig, de nem érdemes, mert a bulvár sajátja az állandó alkalmazkodás, más volt tehát egy bulvár régen és más ma, más Svájcban és Magyarországon.

Erő és elegancia

A NEWS egy napi magazin. Fogadjuk el, hogy van ilyen, hogy lehet ilyen lapot csinálni. (Ha valaki kételkedne, lásd még: The Independent, 20-Minuten és európai társai, egyik sem bulvár, viszont mégis veszik, nagyon.)

Kezdjük a címlappal. Markáns lapfej, ajánlókkal, vezető sztorival, valódi kirakat, vagy inkább betekintés/becsalogatás a tartalomba. Igen, jól látjuk, groteszk címbetű, funkcionálisan ez felel meg az olvasónak. Furcsa talán, de itt (ott) az a cél, hogy az olvasó legyen elégedett, ő tudja jól használni a lapot, amit a tulajdonának tekint (erős márka-érték). Sok szín, mindez a könnyebb gyorsabb, pontosabb tájékozódás jegyében. A sok szín nem jelent tarkaságot. Az erő és elegancia határán táncol a design. Elkerülhetetlenül észrevenni az újságos-standokon. Kicsit mellbevágó a vezető cím, az alatta lévő már csak színnel erősíthet rá. Szokásos magazinos elem ez.

A hirdetés szolgáltatás

Lapozzunk bele: hírek. A 2 oldalon egyszerűen felsorolják a nap híreit rovatonként egy fotó alatt (általában 56 oldalas lapról van szó, van tehát értelme). Jó elem. Lapozzunk tovább: príma oldalpárok, rövid anyagok, hirdetések, minden elem a helyén.

Elegáns belső lapfejek, funkcionális design, bátor képkezelés. Oldalak fiatalokról fiataloknak, jól is lehet csinálni, mint látjuk, semmi izzadtságszag. A kiemeléstől az internet elérésig minden arány egy rugalmas alapdesign alárendeltje. A groteszk betűhasználat következetes végigvezetése a lapon higgadt, határozott és tiszta képet mutat. A tartalom szakszerűségét erősíti. A hirdetés szolgáltatás, nem az élet megrontója, nem felesleges rossz, a lap része, ezért is veszik az újságot. Dekoratív és praktikus elemek váltakoznak, segítve-vezetve az olvasót végig a lapon.

Egyetlen anyag sem hosszú, minden oldalon van illusztráció bőséggel. Infografikák, figyelemfelkeltő elemek, színek segítik az információk befogadását. Olyan, mintha abból indulnának ki: amit nem veszünk észre, azt nem is fogjuk elolvasni, amit nem olvasunk el, az nem hiányzik majd senkinek.

Extra Hungariam

A fiatalok azért veszik a NEWS-t, mert olvasni akarnak, mert „képbe” (ó, szép magyar nyelv, lap-designerek támasza) akarnak kerülni. Gyorsan. Pontosan. Nem, ahogy a csiga megy a réten. Megemlítenénk még, hogy a lap egyben a hirdetési igazgatók álma is, úgy ki van sámfázva hirdetésekkel, melyek nem győzzük leírni: szolgáltatások IS.

Minden ország, nép, büszke a saját sajtójára. Néha azért nem árt egy kis kitekintés, a saját kultúránk mellett, vannak más lap-kultúrák is.
www.mediadesign.hu
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek