Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Kiszervezi kommunikációját az MTVA
2015. július 31. péntek, 17:58
Az MTVA Sajtóosztályának feladatait a jövőben külső cég, a Trinity Communications, a Fidesz-frakció egykori kabinettitkárának cége veszi át. A hírt az MTVA Sajtóosztálya közölte Facebook-oldalán az Index érdeklődő munkatársának szánt válaszként, annak ellenére, hogy az újságíró a közzétételhez nem járult hozzá. A Sajtóosztály közölte azt is: nem igaz, hogy gyűlölik az újságírókat.
„Az MTVA a gazdasági racionalizálás, valamint a vállalat működtetése szempontjából úgy ítélte meg, hogy egy külön erre a területre szakosodott céggel kívánja folytatni ezt a tevékenységet” – indokolja Facebook-oldalán az MTVA Sajtóosztálya, hogy miért döntöttek a sajtókommunikáció külső cégbe való kiszervezése mellett. Mint írják, a kiszervezés közbeszerzési eljárás után valósul meg: „összességében a legkedvezőbb ajánlatot” a Trinity Communications nyújtotta, így ők kapják a 2015-ben nettó 21,5 millió forintos keretösszegű feladatot.

Közvetlen ajánlattétel

A Trinity Communications Kuna Tibor cége. „Kuna a Fidesz-frakció kabinettitkára volt 2003-2008 között, utána megalapította a Young & Partners nevű kommunikációs céget, ami egy év alatt közel hússzorosára növelte éves forgalmát: a 2010-es kormányváltás után a Közgép, a Miniszterelnökség és számos minisztérium mellett még a kormány stratégiai partnerei is a Young and Partnersszel dolgoztattak. A Y&P kommunikációs stratégiagyártásból, PR-munkákból, médiavásárlásból és rendezvényszervezésből 2011-ben 450 milliós, 2013-ban pedig 2,054 milliárdos bevételt könyvelhetett el” – írja a cégről az Index.

Fotók: MTI

Az Index újságírója a válasz nyilvánossá tétele után újabb levelet írt a Sajtóosztálynak, amelyben közölte: a levél közzétételéhez nem járul hozzá. Ennek ellenére az MTVA az újabb levelet is a Facebookon válaszolta meg. „Az MTVA Sajtóosztály Facebook oldala arra szolgál, hogy a közösségi médián keresztül is tartsuk a kapcsolatot közönségünkkel. Álláspontunk szerint Önnek nem kell hozzájárulnia ahhoz, hogy az MTVA Sajtóosztály Facebook oldalán publikáljuk az Ön által feltett kérdéseket. Amennyiben nem ért egyet velünk úgy kérjük jelölje meg, mely jogszabályokra hivatkozva kéri, hogy posztunkat töröljük” – írták.

Arra a kérdésre válaszul, hogy mik lesznek a Trinity feladatai, a következő listát tették közzé:

„1. Sajtónyilvánosság megteremtése és gondozása
2. Sajtóadatbázis kezelése, bővítése, karbantartása
3. PR tartalmak menedzselése, PR-kampányok szervezése, tematikus megjelenések koordinálása
4. Sajtóközlemények, háttéranyagok írása, a közmédia egyes tartalmainak kiajánlása a sajtónak, műsorok, műsorsorozatok kommunikálása, műsorelőzetesek, epizódismertetők kiküldése a sajtó felé
5. Képernyősök személyes márkaépítése
6. Sajtó-kapcsolattartás
7. Sajtóesemények, sajtótájékoztatók, sajtóbemutatók, sajtóvetítések szervezése
8. Közönségrendezvényekhez kapcsolódó sajtókapcsolatok kezelése
9. Külső szervezésű eseményeken, fesztiválokon való részvétel koordinálása
10. A közmédia egyes kiemelt tartalmaihoz PR célú kreatív anyagok készítése.”

Az Index arra kérte az MTVA-t, hogy tegyék közzé a közbeszerzési eljárás hivatkozási számát, amire az MTVA úgy válaszolt: „Közvetlen ajánlattételi felhívás megküldésével indult a közbeszerzési eljárás, ezért annak nincsen hivatkozási száma”.

A Sajtóosztály nem gyűlöli az újságírókat

Az MTVA Sajtóosztálya korábban különös modell szerint működött: a nem kormánypárti médiumok sajtóérdeklődéseire rendszerint kioktató hangnemben, lekezelően, félszavakban válaszoltak, sőt többször érezték úgy, meg kell tréfálniuk az őket kérdezőket. Amikor például az RTL Klub arról érdeklődött, mire fogja költeni az MTVA a közel 80 milliárd forintos költségvetését, mindössze annyit válaszoltak: „Annyi bizonyos, hogy nem a Celeb vagyok, ments ki innen! folytatását tervezzük”.


Amikor az Átlátszó munkatársa jelentkezni kívánt egy tanfolyamukra, amellett, hogy ezt visszautasították, azt írták: „feltételezve, hogy az Önök szerkesztőségében is komoly szakmai munka folyik, ennek következtében visszatérőn tartanak tanfolyamokat, szakmai képzéseket. Szívesen delegálnánk kollégát az Önök egyik ilyen jellegű képzésére, hogy az ott szerzett tapasztalatok alapján szélesíteni tudjuk újságíró szakmai kitekintésünket, gyarapíthassuk szakmai tapasztalatainkat”. Ám amikor az Átlátszó komolyan vette a kérést, és felajánlotta a részvételt a tanfolyamon, a közmédia visszakozott, mondván, az „veszélyeztetné a semlegességüket”.

Az MTVA Sajtóosztálya a legtöbb kifogásolható hangvételű választ a comment:com-nak, az Index médiablogjának küldte. Amikor a blog a közmédiás gyakornokokról érdeklődött, érdemben annyit válaszoltak, hogy minden felvetésük hamis, de emellett vissza is kérdeztek, azt firtatva, igaz-e, hogy az Index tulajdonosa régi újságírókat akar kirúgni, és ez érintheti-e az érdeklődő újságírót is. Amikor a comment:com a közmédia részvételéről érdeklődött egy amerikai televíziós rendezvényen, minden, a tévézés trendjeiről szóló kérdésre egyetlen szóval válaszoltak.

Az MTVA Sajtóosztálya Facebook-oldalán reagált arra is, hogy egyes médiumok a fentiek miatt negatív kritikát fogalmaztak meg róluk. Azt írták: „Valótlanság, hogy az MTVA Sajtóosztályának tagjai gyűlölnék a sajtó munkatársait, ezzel szemben az igazság az, hogy nem gyűlölik őket. (…) A valóságtól elrugaszkodottnak tartjuk azt is, hogy gyalázkodó, fölényeskedő, kioktató hangnemben válaszolna a Sajtóosztály, az ellenben igaz, hogy sajtóban megjelenő hamis vagy adott estben sértő megállapításokkal nem értünk egyet”.
eMasa
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek