Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. október 23.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
MR: nehezen értelmezhetőek az arculattal kapcsolatos kifogások
2007. szeptember 19. szerda, 13:34
A Magyar Rádió kommunikációs vezetője szerint „a nemzetközi színvonalú márkaépítés világában nehezen értelmezhetőek” azok a kifogások, amelyeket a hét elején fogalmazott meg egy szakmai szervezet a közszolgálati médium új adólogói kapcsán.
A bírálat „szemlélete a grafikai arculat, mint szervezettől, üzleti- és közszolgálati feladatoktól és céloktól független szépészeti jelenség felfogását tükrözi” Borbély-Urquhart Julianna szerint, aki szerdai közleményében sajnálatosnak nevezi, hogy az alig egy esztendeje alakult Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) „nem képes elfogadni az Európai Unióban tevékenykedő nemzetközi műhelyek megjelenését a hazai marketingkommunikációs piacon”.

Jó példa

Mint írja, a Magyar Rádió megújult arculatát a világ egyik legtekintélyesebb szakmai lapja, a Design Week augusztus végén a BBC arculatváltásához hasonlítja, és a modern, a digitális világra felkészülő közszolgálati médiumok egyik jó példájaként mutatja be.

A kommunikációs vezető megjegyzi: „az MR új márkáját elsőrangú, Európában is elismert szakemberekből álló nemzetközi csapat dolgozta ki”, amely referenciaként egyebek mellett a 2012-es londoni olimpia pályázati- és márkaanyagainak elkészítését, az angol királyi operaház márkája és az angol állami sportügynökség egységes arculatának kidolgozását mutathatta fel.

Borbély-Urquhart Julianna kitért arra is, hogy a közrádió „új identitásának, hangzásvilágának, arculatának, műsorszerkezetének sikerességét elsősorban és mindenekelőtt a hallgatók elismerése igazolhatja majd”.

Sok kifogásuk volt

A MATT hétfői közleménye szerint „általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához”.

„Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük” – írják, megjegyezve, hogy nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek „a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt” nyújtó külföldi győztes mellett, miközben „a hazai – nemzetközi tapasztalatokkal is bíró – alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani”.
forrás: MTI
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek