Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2022. január 29.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Dizájnkritika
Think – kétnyelvű magazin, elsöprő erejű dizájnnal
2011. január 25. kedd, 17:50
A leragasztott szájú szőke modell belenéz a szembe, bárhonnan tekintünk rá, megkerülhetetlenül figyelmeztet arra, hogy a leragasztott száj mögött a gondolat szabad. Dizájnkritika a Think címmel magyarul és angolul olvasható magazinról.
Nézelődik a látogató a színház előcsarnokában, már mindent szemügyre vett, a vaskos oszlopokat, az eklektikus berendezést, az alacsony mennyezetet, a tarka szőnyeget, szóval már nem köti le a figyelmét a ruhatáros nénin kívül szinte semmi, mikor egyszeriben észreveszi a magazint. Már az első pillanatban megszereti az ember.

A leragasztott szájú szőke modell belenéz a szembe, bárhonnan tekintünk rá, megkerülhetetlenül figyelmeztet arra, hogy a leragasztott száj mögött a gondolat szabad.
Think, a lap neve. Angol és magyar nyelvű cikkekkel, remek képanyaggal, jó tördeléssel, a Guardian dizájnra emlékeztető, elsöprő erejű tipográfiával.

Nem is kellene többet írnom, a lap pdf-ben letölthető a www.think-magazine.com oldalról, ez is remek persze, miért is ne lenne az? Akik nagy fába vágják a fejszéjüket, nem rettennek vissza attól, ha röpköd a forgács: ilyen az alkalmazott grafika magazin-dizájn ága.

De maradjunk egy percre a webes megjelenésnél. Művészet és filozófia, politika és szociológia, divat zene, kultúra és szolgáltatás érhető el és tetten, Budapest, Prága, Szingapúr és ahova eljuttat az oldal a hálózat dzsungelében.
A print pedig anyagában, tapinthatóságában, véglegességében veri az online szabadságát. De hát miért ez a hirtelen jött szerelem ebbe az (eddig számomra) ismeretlen lapba?

Mert nem azonosak az angol és a magyar cikkek. Mert friss. Mert élő. (A kínaiak szerint mindent meg lehet enni, ami élő, de csak addig friss, amíg él.) Mert könnyű benne tájékozódni. Mert tartalmat és szórakoztatást nyújt ügyesen adagolt mértékkel. Mert csak annyira precíz a tördelés, amennyire az éppen szükséges. Mert van benne irónia. Mert ami a magazin nevéből adódó esély: gondolkodtat.

Végiggondolom, milyen lenne, ha a sajtópiac (kiadók) szereplői megtalálnák azt a kiskaput, amin át a print média visszalopódzhatna az életünkbe. Ha azt nyújtaná, amit ebben a facebook-os korban elvárnak tőle a fiatalok és a már nem annyira fiatalok. Ha megteremtené ezeket az elvárásokat. Mintát adna. Értékmintát. Ha a tartalom az új eszközökön is működtethető formában jelenne meg úgy, hogy közben mit sem veszít vizuális igényességéből. Itt az ideje, hogy új lapot nyissunk ezen a területen, gondolná az ember.

És itt elakad a szó. Visszalapozok, egészen a címlapig. Nézem a megkerülhetetlen tekintetet. Félelem sugárzik a zöld szemekből. A félelem pedig megöli a lelket. Nézem a szigetelőszalaggal leragasztott szájat. Nézem, és gondolkodom.
Mikó F. László
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek