Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Leváltották a román közszolgálati televízió vezetőségét
2015. szeptember 23. szerda, 18:46
Leváltotta a bukaresti parlament szerdán a Román Televízió (TVR) vezetőségét, és ideiglenes elnök-vezérigazgatót nevezett ki a válságos anyagi helyzetben lévő közszolgálati intézmény élére.
A parlament 222 szavazattal utasította el az intézmény tavalyi tevékenységéről készített jelentést, 115 honatya nem értett egyet az elutasítással.

A jelentés elvetése automatikusan a köztelevízió elnök-vezérigazgatójának és igazgatótanácsának a leváltását jelenti. Stelian Tanase eddigi elnök-vezérigazgató megbuktatását a kormányoldal szorgalmazta. Helyére ideiglenesen Irina Lungu újságírót nevezték ki, aki több mint húsz éve dolgozik az intézményben, és tagja volt az igazgatótanácsnak.

A kormányoldal már a nyár elején napirendre akarta tűzni a televízió vezetőségének leváltását, de akkor az ellenzéki Nemzeti Liberális Párt (PNL), összefogva a Romániai Magyar Demokrata Szövetséggel (RMDSZ), megakadályozta ezt. Az ellenzéki pártok azt hangsúlyozták, hogy a vezetőségváltással nem lehet javítani a televízió helyzetén, mert annak kialakulásáért nem Tanasét terheli a felelősség.

Az őszi parlamenti ülésszak megkezdésével ismét napirendre került a kérdés, és Tanase szerint a leváltását most főként Gabriel Oprea miniszterelnök-helyettes szorgalmazta, akit azzal gyanúsítottak meg, hogy doktori dolgozatának megírásakor plágiumot követett el. Oprea a román kormány fő erejét képező Szociáldemokrata Párt (PSD) kisebbik koalíciós partnerének, a Románia Haladásáért Országos Szövetségnek (UNPR) az elnöke. Tanase szerint Oprea elégedetlen volt azzal, ahogyan a köztelevízió beszámolt hírműsoraiban az ellene megfogalmazott plágiumvádról.

Tanasét 2013 végén a PSD és a PNL alkotta, azóta megszűnt Szociálliberális Szövetség (USL) nagykoalíció idején nevezték ki az intézmény élére. Azóta a PNL felbontotta a szövetséget a szociáldemokratákkal, és ellenzékbe vonult.

Tanase másfél éves mandátuma idején a köztelevízió nem javította jelentősen meglehetősen rossz anyagi helyzetét. Az intézménynek összesen mintegy 700 millió lej (49 milliárd forint) adóssága van, ebből 457 millió az állammal szemben. Tanase két megoldást javasolt a kormánynak, felvetette az állammal szembeni adósság eltörlését, valamint az úgynevezett televízió- és rádióadó emelését, amelyet Romániában kötelezően mindenkinek fizetnie kell.

Az adósság eltörlésével a kormány eddig nem foglalkozott érdemben, Victor Ponta miniszterelnök pedig szerdán is megerősítette, hogy nem ért egyet az adóemeléssel. Szerinte a román köztelevíziónál hatékonyabb gazdálkodásra van szükség, nem adóemelésből származó több bevételre.
Forrás: MTI
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek