Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Szegénység és online média
2015. május 18. hétfő, 22:36
Az online tartalomvilághoz hozzáférő szegényekre kevesebb tevékenység, szűkebb csatornák, kevesebb eszköz- és alkalmazás-használat jellemző, mint a gazdagabbakra - állapítja meg a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete szabadon letölthető tanulmánya.
Jelenleg nincsen olyan nagymintás adatfelvételen alapuló kutatás, amely a hazai szegények online tartalomfogyasztásával, illetve digitális kultúrához kapcsolódó lehetőségeikkel foglalkozik. Az MTE „Online médiafogyasztás és szegénység” című tanulmánya ezért bemutat egy olyan módszertant, amely alkalmazása hazai és nemzetközi téren is hiánypótló adatok összegyűjtéséhez segíthet hozzá – írja honlapján a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete.

A tanulmány összegzi az eddigi kutatások eredményeit. A kutatások alapján megállapítható: tartós hátrányba kerül az, aki nem képes, nem tud, vagy nem akar hozzáférni a digitális eszközökhöz.

Amikor a szegények hozzáférnek az online tartalomvilághoz, akkor használati mintázataik egy lényeges dologban eltérnek a gazdagabbakétól: kevesebb tevékenység, szűkebb csatornák, kevesebb eszköz- és alkalmazás-használat jellemző rájuk. A szegényekre jellemző, sajátos online tartalomfogyasztásról nem beszélhetünk, sokkal inkább az online eszközök sajátos, eltérő használatáról – írják.

A tanulmány vezetői összefoglalója ide kattintva, a teljes tanulmány ide kattintva tölthető le.
eMasa
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek