Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
NMHH: a bűnügyi hírek vonzzák a nézőket
2015. június 4. csütörtök, 15:56
Az a tévé nyerte a nézettségi versenyt, ahol a legtöbb a bűnügyi hír – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavalyi adatok alapján készült elemzéséből, amelynek összegzését csütörtökön juttatták el az MTI-nek. A Médiatanács pedig megbírságolta a Magyar Televíziót.
A tanulmány szerint akár a hírek több mint felét is kitették a bűnügyi beszámolók a kereskedelmi televíziókban; a TV2 hírműsoraiban a törvényben megengedett 20 helyett éves átlagban 21,8 százalék volt a bulvár bűnügyi hírek aránya.

Mint írják, a három jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltató közül egyedül a TV2 lépte át ezt a korlátot, csaknem hét órával, ezért eljárás indult a médiaszolgáltató ellen. Jelezték azt is: az RTL Klubon ez az arány 13,8 százalék, a Class FM-en 10,1 százalék volt.

A hatóság összehasonlításképpen vizsgálta a közszolgálati adókat is: a 2014-es arány a Duna TV csatornán 0,9 százalék, a Kossuth Rádió Déli Krónikájában 1,3 százalék, az M1 esti híradójában 2,3 százalék volt.

Bűnügyi hírekből a legnagyobb nézettséget elérő televíziós csatorna, a TV2 adta közre a legtöbbet – áll az összegzésben, amely szerint e témában Budapest erősen felülreprezentált: noha a magyarországi bűncselekményeknek csak 13 százaléka történik a fővárosban, mégis az elektronikus médiában kétszer olyan gyakran szerepelnek ezek a beszámolók.

Keddi ülésén a Médiatanács arról is döntött, hogy 300 ezer forintos bírságot szab ki a Magyar Televízió Zrt.-re, amiért az M1 16-os karika helyett 12-es korhatár-besorolással, a törvényben előírtakhoz képest túl korán, 21 óra előtt kezdte vetíteni a Pop, csajok, satöbbi című amerikai filmet idén januárban.
Forrás: MTI
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek