Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 19.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Zuhan a közmédia Híradójának nézettsége
2015. június 12. péntek, 15:20
Tovább zuhan az M1 fél nyolcas fő híradójának nézettsége: három hónap alatt 332 ezerről 116 ezerre csökkent az egykor vezető hírműsor nézőszáma. Az esti híradók versenyében az állami média leszakad, az RTL Klub és a TV2 mögé a harmadik helyre az ATV híradója jön fel. Összességében is kevesebben nézik az állami médiát, mint három hónappal ezelőtt – adta hírül a Népszabadság.
A hét végén lesz három hónapja, hogy a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az M1-en elindította a hírcsatornát, s a Duna TV-re vitték át a korábbi nemzeti főadón futó filmeket, szórakoztató műsorokat, valamint a sportesemények közvetítését. Az átalakítás előtti utolsó héten (március 9–15.) az öt állami tévécsatorna – M1, M2, Duna TV, Duna World, M3 – együttes közönségaránya a felnőtt népesség körében 16,2 százalék volt, június első hetében 15,5 százalék. Míg március második hetében az M1-et a nézők 6,2, a Duna TV-t 4,3 százaléka választotta, addig június elején a Duna TV-t 7,3, az M1-et 2,5 százalék, tehát összességében csökkent a nézőszám – írja a Népszabadság.

A hírcsatornává átalakított M1 fél nyolcas fő híradójának nézettsége a március 15-i héten még átlagosan 332 ezer fő volt, de három hétre rá 187 ezren, május közepén 151 ezren, június első hetében pedig már csak 116 ezren nézték a műsort. Az M1 híradójától elpártolók azonban nem jelentek meg a Duna TV-n, mert az ottani esti híradó mindössze 129 ezer fős heti átlagnézettséget ért el – írja a Népszabadság. Az RTL Klub és a TV2 esti hírműsorainak ezzel szemben 600-800 ezres közönsége van, míg az ATV híradóinak közönségaránya viszont a tévé-előfizető felnőtt lakosság körében meghaladja az M1 és a Duna TV híradóinak számait.

A Duna TV-n jórészt a Forma–1-es közvetítések és főként a filmek húzzák a nézettséget, ugyanakkor ha júliusban elindul az M4 Sport csatorna, akkor a nagyobb érdeklődésre számot tartó sportműsorok elkerülnek a Duna TV-ről – emlékeztet a Népszabadság.

A külső gyártásban készülő műsorok közül a Magyarország, szeretlek! korábban az M1-en több mint félmillió nézőt vonzott, a Duna TV-n a legutóbbi adást 270 ezren nézték. A Ridikül – amelynek egy epizódjáért 3,4 millió forintot fizet az MTVA – nézettsége korábban az M1-en jóval meghaladta a 200 ezret, ám a Duna TV-n csökkent iránta az érdeklődés: múlt héten már csak átlagosan 146 ezren nézték. Kálomista Gábor cégének 12 millió forintot utalnak a Fapad című filmsorozat egy epizódjáért, amire a múlt héten mindössze 127 ezren voltak kíváncsiak. Borbás Mária Gasztroangyaláért 3,7 millió forintot számláz a Stratcomm Kft., ez a műsor korábban az M1-en stabilan 300 ezer fölötti nézettséget hozott, a Duna TV-n viszont a legutóbbi két adás már csak 200 ezer körül produkált. Fábry Sándor show-jáért az MTVA 17 millió forint plusz áfát fizet a Trisó Kft.-nek, a Fábryshow viszont stabilan tartja a 300 ezer fölötti nézettségét – sorolja a Népszabadság.
Forrás: Népszabadság
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek