Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 22.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
Megduplázta nyereségét az RTL-csoport
2011. március 11. péntek, 10:32
Az előző évhez képest több, mint kétszeresére, 730 millió euróra nőtt a luxemburgi kereskedelmi televíziós csoport, RTL nyeresége 2010-ben - közölte a társaság csütörtökön.
A vállalat bevételei 8 százalékkal 5,6 milliárd euróra növekedtek. Az RTL-csoport nettó nyeresége 611 millió euró volt, ami háromszorosa az előző évi eredményének.

Az RTL igazgatója, Gerhard Zeiler „fantasztikus év”-ként jellemezte 2010-et. „A gazdaság fellendülésének köszönhetően elsősorban a nagyobb piacokon értünk el jelentősebb nyereséget, mivel csatornáink is kilábaltak a válságból” – fogalmazott Zeiler.

Az igazgató jelezte: még nem lehet pontos előrejelzést adni az idei évre, ezért az RTL továbbra is óvatos marad. „Mindazonáltal nagyon optimisták vagyunk a televíziós üzletág növekedési kilátásait illetően” – tette hozzá. Célzott arra, hogy új műsorokba és új csatornákba is befektethet a csoport. Egy korábbi nyilatkozatában Indiát is megjelölte a lehetséges piacok egyikeként.

A luxemburgi társaság részvényenként 5 euró osztalékot fizethet, amivel a főrészvényes – a csoport több mint 91 százalékos tulajdonával rendelkező – Bertelsmann 700 millió eurót is kereshet. A csoport tulajdonában jelenleg 40 televíziós és 33 rádiós csatorna van Európa 10 országában.

A csoport magyarországi csatornája, az RTL Klub 105 millió euró konszolidált eredményt ért el 2010-ben. A piacvezető magyar kereskedelmi csatorna kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredménye (EBITA) 19 millió euró volt, 3,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az RTL Klub televíziós reklámpiaci részesedése 48,5 százalékra nőtt 2010-ben az egy évvel korábbi 46,7 százalékról. Nézettsége, a 18-49 év közötti lakósság körében, 29,1 százalékra csökkent az előző évi 30,7 százalékról. Ebben a célközönségben, főműsoridőben az év 365 napjából 308-szor az RTL Klub műsora érte el a legnagyobb nézettséget.
Forrás: MTI
vélemények  hozzászólok
masa.portré
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek