Ez az oldal az archivumba került. Továbbiakban nem fog frissülni. Az új oldalt elérik a https://muosz.hu címen.
Televízió | Rádió | Sajtó | Új média | muosz.hu || 2017. november 22.


hirdetés
hirdetés

PARTNEREINK
Médiajogfigyelő

Metazin
2003. január.
Hallani a tapsot
Interjú Danks Emesével
2006. augusztus 2. szerda, 13:52
A szeptember 11-i terrorcselekményeket követően szinte mindennapos vendég volt a televíziók képernyőjén Danks Emese. A Malév dekoratív szóvivője – a légi közlekedésről cikkező férfi újságírók legnagyobb bánatára – néhány hónappal ezelőtt a Tesco áruházlánchoz szerződött, mint kommunikációs igazgató.
– Jól tudom, hogy korábban balerina volt?

– Igen. az Állami Balettintézetben végeztem. Felléptem az Operában is. A sajtófőnökséghez szükséges exhibicionizmusom innen datálódik.

– Hogyan keveredett a média világába?

– Ez egy hosszú történet, kalandos életem volt. Megfordultam az Egyesült Államokban és Németországban, dolgoztam légitársaságnál és PR-ügynökségnél is. Ezeknek az éveknek köszönhetem, hogy több nyelven beszélek, és megtapasztalhattam, mennyire fontos az életben az emberekkel való kapcsolattartás. Az egyik mesteremnek Baló Györgyöt tekintem, akit még a TV3-as időszakból ismerek.

– Mennyiben más a munkája a Tescónál, mint a Malévnél?

– A Malév egy magyar nagyvállalat, a Tesco viszont angol érdekeltségű multinacionális cég. Mint kommunikációs vezető, módosult a feladatköröm, a lényeg azonban semmit sem változott. Továbbra is az a legfontosabb, hogy jó kapcsolatokat ápoljak az újságírókkal, rajtuk keresztül pedig a vásárlóinkkal. Huszonhat áruházunk van Magyarországon, naponta csaknem tízezer ember fordul meg nálunk.

– A tengerentúlon a kommunikációs tanácsadókat bevonják a vállalatok stratégiai döntéseibe is. Kikérik az Ön véleményét?

– A médiában zajló hírverseny rákényszeríttette a cégeket arra, hogy profikat keressenek, akik megfelelően foglalkoznak az újságírókkal, és képesek élő műsorokban is nyilatkozni. Régóta dolgoznak sajtószóvivők és médiareferensek a különböző vállalatoknál, a legtöbb kommunikációs igazgató – köztük én is – ennek ellenére első generációs szakembernek érzi magát. Szerencsére a Tesco vezetői nyitottak, és többnyire megfogadják a tanácsaimat.

– Mennyire tudja használni korábbi újságírói kapcsolatait?

– A kiskereskedelemben jártas hírlapírókat nem ismertem korábbról. Amikor a Tescónál elkezdtem dolgozni, az első dolgom volt, hogy megkeressem őket. Megmondtam nekik, hogy nem vagyok kereskedő. Kommunikációs szakember volnék, aki az ő érdekükben dolgozik, ezért segítsenek megtalálni azokat a témákat, amelyek a leginkább izgatják őket és a közvéleményt. A szakújságírók támogatása nélkül kudarcra lennék ítélve.

– Hogyan kell hatékony médiakapcsolatokat ápolni?

– Tudomásul kell venni, hogy egy újságíró akkor sikeres, ha minél több új információt gyűjt össze, és naprakész cikket ad szerkesztőjének. Nem azért hívogatja az embert óránként, mert nincs jobb dolga, hanem mert sürgeti a hírverseny és a lapzárta. Fontos a bizalmi kapcsolat, amelynek egyik alapja az ígéretek maradéktalan betartása. A korrekt kapcsolatnak hála, ma már az újságírók rögtön felhívnak, ha hallanak valamit a cégről.

– Létezik egy „újságírói” kör, amelyik csak a vendéglátás és az ajándékok miatt látogatja a sajtórendezvényeket. Hogyan védekeznek ellene?

– Nem tartom szükségesnek, hogy gyakran szervezzünk sajtótájékoztatókat. Az újságírók többsége rendkívül elfoglalt. Sokkal egyszerűbb, ha elektronikus úton vagy telefonon cserélünk információkat.

– Nem arról van szó, hogy az üres széksoroknál nincs nagyobb leégés egy sajtófőnöknek?

– Velem ez még sosem fordult elő, pedig milliónyi rendezvényt szerveztem.

– Csalódott már újságíróban vagy sajtótermékben?

– Amikor írnak valamit az általam képviselt cégről, de nem kérdeznek meg előtte. Etikai alapszabály, hogy meg kell hallgatni mindkét felet. Egyetlen lapnak és újságírónak sem éri meg összerúgni a port egy nagy céggel, hiszen meglehet, később is témaként szolgálhat. A korrekt kapcsolat mindkét fél munkáját megkönnyíti.

– Mennyire tud azonosulni a Tesco Imázsával?

– Mivel a legtöbbször engem szólaltatnak meg a riporterek a televízióban, én váltam a cég arcává. Ez nagy felelősséggel jár, és komoly felkészültséget igényel. Korábbi munkahelyeimen problémát jelentett, hogy távol voltam azoktól, akiknek az érdekében dolgoztam. Jelenleg a budaörsi áruházunk felett van az irodám, folyamatosan látom a vevőinket. Magam is ott vásárolok, sőt időnként be is ülök a pénztárgép mellé, hogy kellő tapasztalatom legyen a Tescónál folyó napi munkáról. Ez a közvetlen kapcsolat rendkívül sokat segít abban, hogy hitelesen képviselhessem a céget. Amikor a színpadon a mozgásommal kommunikáltam, vastaps volt a jutalmam. Most ha jól dolgozom, az áruház irányából hallhatom a „tapsot”.

Danks Emese
2002-től a Tesco Global Áruházak Rt. PR-igazgatója
2001-2002 a Malév kommunikációs igazgatója. sajtószóvivője
2000-2001 a Magyar Televízió sajtóosztályának vezetője
1996-2000 a TV3 PR-igazgatója
1993- 1996 a Tele Magazin marketingmenedzsere
Kufár Róbert
vélemények  hozzászólok
Magyar Újságírók Országos Szövetsége © 2005 | impresszum | médiaajánlat | tipp a szerkesztőnek